Mio öppnar ny butik i Örnsköldsvik

Mio öppnar ny butik i Örnsköldsvik

Mio satsar på Örnsköldvik och öppnar ny butik. Målsättning är att butiken ska öppnas under andra halvåret 2025.

Efter branden som totalförstörde Mios butik i Själevad, Örnsköldsvik, november 2023, har de haft en temporär lokal. Mio har nu förvärvat en tomt av Backmans fastigheter på ca. 9.000 kvm i norra delen av Örnsköldsvik för att etablera en ny butik.

Den nya butiken i Örnsköldsvik kommer att ge Mios kunder en ännu bättre möjlighet att skapa hem att trivas i och vara stolta över. För Mio är Örnsköldsvik en viktig marknad där de har funnits sedan lång tid tillbaka. Den nya butiken kommer konceptuellt att rymma alla Mios möbel- och inredningskategorier.

- Vi ser fram emot en nystart i Örnsköldsvik, där vi vet att vi redan har många trogna kunder men också en stor utvecklingspotential. Planen är att hälsa kunderna välkomna under andra halvåret 2025, säger Björn Lindblad, vd Mio.

- Det är känns riktigt bra att Mio investerar långsiktigt i Örnsköldsvik och att vi kommer kunna erbjuda våra kunder en inspirerande butik för möbler och heminredning, säger Johan Gothnell, butiksägare Mio Örnsköldsvik.

Även Backmans fastigheter ser fram emot nyetableringen.

- Vi är väldigt glada och stolta över att vi ännu en gång kan möjliggöra en utveckling av det kommersiella utbudet i Örnsköldsvik. Genom att vi tagit fram en ny detaljplan för vår fastighet har vi skapat möjlighet för Mio att bygga ett nytt handelshus efter dagens behov. Vi möjliggör utvecklingen av handeln vid norra infarten genom att låta Mio förvärva och bebygga fastigheten, säger Ragnhild Backman, vd Backmans Fastigheter.

- Vi ser nu fram emot att få komma igång med byggnationerna, avslutar Mattias Rickardsson, etableringschef Mio.

För ytterligare information:

Mattias Rickardsson, etableringschef Mio, tel 070-228 60 28, mattias.rickardsson@mio.se

Ragnhild Backman, vd Backmans Fastighetsutveckling, tel 070-55 185 75, rb@backmans.se

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Mio finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.

Besök gärna vår hemsida: www.mio.se