Koppla upp din motorcykel till molnet för högre säkerhet och mera frihet

MiniFinder® Zepto är den minsta GPS trackern i världen. Dess unika design och smarta funktionerna gör den till en idealisk säkerhetslösning för din motorcykel. Via en OBD strömadapter kan du enkelt ansluta Zepto till spänningen.

MiniFinder® Zepto används tillsammans med MiniFinder® GO GPS Spårnings- & larmsystem vilket är ett molnbaserat system. Zepto hjälper dig spåra all färd med motorcykeln i realtid via en dator eller en APP. Larmsystemet kontrollerar ständigt uppsatta regler kring egendefinierade gränsvärden och skickar ut larm när dessa värden överskrids.

”Koppla upp din MC via MiniFinder® Zepto så får du ett modernt stöldskydd och all information i realtid via MiniFinder® GO Tracking System och APP.”

Positionering i realtid

Med MiniFinder® Zepto och MiniFinder® GO GPS Tracking System får du ökad trygghet och total kontroll över motorcykeln på distans. Genom en enkel och användarvänlig APP får du fram all data i realtid såsom hastighet, position, riktning, historik mm. Lösningen fungerar i hela Europa till samma pris som hemma i Sverige.

Modernt stöldskydd

MiniFinder® Zepto minskar risken för stöld och förluster genom GeoFence Larm och Hastighetslarm. Enheten larmar direkt till mobilen ifall den hamnar utanför ett fördefinierat avgränsat område på kartan. Du kan även ställa in önskad hastighetsgräns och få ett larm när din motorcykel överskrider gränsen.

Rutthistorik

Med hjälp av logg- och rapportsystemet i MiniFinder® GO får du fram motorcykels resväg som bl.a. visar hastighet, tid, datum och rutten på en karta. Du kan även planera din resa genom att använda verktyget för ruttoptimering.

MiniFinder® Zepto kan anslutas till ett batteri från 9V till 36V vilket innebär att produkten förutom till motorcyklar kan även användas till mopeder, ATVs, båtar, båtmotorer, traktorer, tunga lastbilar, passagerarfordon, vattenskotrar mm.

MiniFinder har samarbete med de flesta försäkringsbolag. Du får försäkringsfördelar och sänkt försäkringspremie när du ansluter en MiniFinder produkt till din MC.

När du ställt av din MC kan du fortsätta använda din Zepto. Det går nämligen alldeles utmärkt att snabbansluta Zepton till diagnostikuttaget i bilen.

Läs mer om MiniFinder® Zepto: https://minifinder.se/zepto-sv/

Läs mer om MiniFinder® GO GPS Tracking System: https://minifinder.se/tracktor-sv/

Elin Möllervärn

Presskontakt Marketing Manager
Dean Maros

Presskontakt CEO

MiniFinder

MiniFinder är ett IoT företag som utvecklar produkter och tjänster som baserar sig på GPS-teknik.
Företaget grundades av Dean Maros (CEO) i Växjö 2012 med en dröm om att utveckla teknik som hjälper företag att optimera och effektivisera sin fordonsflotta genom positioneringsteknik. Idag är vi ett stadigt växande bolag som erbjuder helhetslösningar inom flera områden, såsom vård och omsorg, fleet management, säkerhet och djur.

Vår verksamhet bygger på egenutvecklade produkter och tjänster som kännetecknas av kvalitet, unik design och hög precision. Vi anpassar produkter och tjänster efter kundernas behov och erbjuder innovativa lösningar som förenklar vardagen för alla våra kunder.

MiniFinder

Reveljgränd 5