Jenny Vinterqvist till Mindshare

Mediebyrån Mindshare rekryterar Jenny Vinterqvist som Creative Media Manager. Jenny kommer att vara en del av teamet på byråns kreativa avdelning Invention.

-  Mindshare är mycket stolt över att kunna förstärka vår kreativa avdelning med en sådan senior person som Jenny Vinterqvist. Med Jennys erfarenhet och kompetens så förstärker vi vårt erbjudande med inte bara ett kreativt agerande inom media, utan även inom produktion och storytelling, där vi har sett en ökad efterfrågan från våra kunder, säger Joakim Antelius, Creative Media Director/Head of Invention på Mindshare.

Jenny Vinterqvist kommer närmast från egen verksamhet där hon arbetat med både reklam och konstprojekt med uppdragsgivare som SAS. Dessförinnan arbetade hon på SF Media där hon bland annat producerat film för Lantmännen, Volkswagen och STS.

-  Alla vill höra en bra historia. Den kan handla om vad som helst men det måste beröra. På Mindshare får jag möjlighet att arbeta långsiktigt med storytelling och i en kreativ roll skapa effektiv kommunikation tillsammans med många fler varumärken än tidigare, säger Jenny Vinterqvist.

För mer information, kontakta:

Joakim Antelius, Creative Media Director/Head of Invention, 08-55 90 58 19
Jenny Vinterqvist, Creative Media Manager, 08-55 90 58 00

• Media, kommunikation

• 2014
  • mindshare invention
  • creative media manager
  • mindshare

• Stockholm

Mindshare ingår i WPP plc och är en av världens största mediebyråer med 6 000 anställda på 113 kontor i 82 länder. Mindshare Sverige har 63 anställda, varav 14 i Göteborg. Omsättningen för 2012 var ca en miljard SEK. På kundlistan finns bl. a AMF, SEB, Lufthansa, Nike, Stadium, Unilever, Volvo och Åhléns. Läs mer på http://www.mindshare.se/och gilla oss gärna på http://www.facebook.com/mindsharesverige.

Sara Nordström

Presskontakt Marketing & PR Director 08-562 584 54