Mindjet förstärker mobilerbjudandet med nya produkter för iPad och iPhone

Informationsmapping och visualisering passar särskilt bra på pekskärmar

Mindjet, leverantör av samarbetsprogram och affärsverktyg för att visualisera och kommunicera idéer och information, lanserar Mindjet iPad och Mindjet iPhone, applikationer för att visualisera information i informationskartor, så kallade mindmaps, i mobila enheter. De nya verktygen kan användas separat eller tillsammans med Mindjets populära mjukvara MindManager, som redan idag har 1,8 miljoner betalande användare över hela världen.

-       Användarna ser Mindjets verktyg för informationsmapping som nödvändiga komplement till sina vanliga affärsapplikationer, säger Chris Harman, ansvarig för Mindjet i norra Europa. Vi är särskilt nöjda med de nya mobila applikationerna eftersom pekskärmar lämpar sig speciellt bra för våra visuella verktyg och för att exempelvis ta anteckningar, brainstorma eller för att samla in olika krav i projekt, när du är på språng.

Med de nya mobila applikationerna kompletterar Mindjet sina lösningar för informationsmapping, som redan finns på för webben, Windows- och Mac-plattformar. Som en del i sin mobila strategi har Mindjet förvärvat de intellektuella rättigheterna från myMind, ett företag som utvecklar visualiseringsmjukvara för iPad och iPhone.

Mindjet iPad och Mindjet iPhone, är separata applikationer som optimerats för respektive enhet. De innehåller funktioner som:

• Dra med fingret för att skapa ett nytt ämne
  • Dra-och-släpp-funktionalitet, som gör att du kan organisera informationen snabbt och enkelt
  • In-context-meny: Meny för att enkelt klippa ut, klistra in och ta bort innehåll
  • Integration med Dropbox för att synkronisera direkt med lagringstjänsten
  • Funktion för navigering i stora kartor

Produkterna finns nu tillgängliga på iTunes store på iPad och iPhone. Mindjet iPad kostar cirka 56 kronor och Mindjet iPhone ungefär 40 kronor.

• informationsmapping
  • mindjet
  • mindmanager
  • mindmap
  • ipad app
  • samarbetsprogram
  • informationskartor
  • mobila enheter
  • projektverktyg
  • pekskärmar
  • produktivitetshöjande
  • mjukvara projekt
  • mindjet ipad
  • mindjet iphone
  • iphone app

Mindjet erbjuder produktivitetshöjande mjukvara som hjälper affärsanvändare att organisera information och idéer visuellt för att bli mer effektiva och innovativa samt för att förenkla samarbete.

Mindjets mjukvaror och on-linetjänster baseras på informationsmappingteknik och innehåller också applikationer som kan integreras med andra ledande affärsapplikationer för att förbättra användarupplevelsen hos dem. Genom att göra möten, informationsdelning och projektledningsuppgifter mer effektiva kan Mindjet öka produktiviteten med upp till 25 procent.

Mindjet har 1,8 miljoner användare och har utnämnts till en av världens 50 mest innovativa företag av affärstidningen Business Week. Företaget grundades 1997 och har kontor i USA, Europa och Asien. Huvudkontoret ligger i San Francisco. Läs mer om Mindjet på www.mindjet.com.

För mer information, kontakta:

Hilary de Rover, Channel Manager Northern Europe

Mindjet