Tillsammans är ett ledord för BoKlok, Ikano Bostad, Mimer och Västerås stad i utvecklingen av Bäckby centrum.

Vad tycker bäckbyborna om Mimers satsning på 280 nya bostäder?

I torsdags invigdes satsningen på Bäckby centrum i Västerås och utställningen som visar detaljplanen för området. En gemensam satsning av BoKlok, Ikano Bostad, Mimer och Västerås stad.

Lördag 13 januari kommer Bostads AB Mimer att finnas i Bäckby centrum för att berätta om Mimers projekt för att utveckla Bäckby. Kvarteret Välljärnet med 160 bostäder är redan igång och nu planerar Mimer att bygga drygt 120 nya hem i centrum. En satsning på totalt ca 280 bostäder, nya affärslokaler och insatser för att öka sysselsättning, trygghet och sammanhållning i stadsdelen.

Därför finns Mimer på plats för att prata om projektet och lyssna på vad bäckbyborna tycker.
Välkommen att besöka utställningen om Bäckby centrum och Mimers engagemang i stadsdelen.
Plats: Bäckby centrum
Tid: Lördag 13 januari, kl 11.00 öppnas utställningen.

Mimer är en av Stockholm-Mälarregionens största hyresvärdar med ett brett utbud av hyreslägenheter i Västerås. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det skapar trivsel och harmoni och ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga. Besök gärna vår webb www.mimer.nu