Pressinbjudan: Jobbpunkt Väst blir Jobbpunkt Mimer, i ny lokal

Bostads AB Mimer startade 2005 Jobbpunkt Väst, ett jobb- och matchningscentrum, med stöd av EU-medel. Sedan ett år tillbaka står centret på egna ben, helt utan finansiering från EU. Genom att ändra namn till Jobbpunkt Mimer blir det tydligt att vi nu helt ingår i Mimers organisation. I samband med namnbytet flyttar Jobbpunkt Mimer till en ny och fin lokal på Skallberget. Det vill vi självklart fira med en invigning.

När: torsdagen den 19 februari

Tid: kl. 11.30 (öppet hus mellan 11.00 – 13.00)

Plats: Bellmansgatan 1, Västerås

Invigningstalet hålls kl.11.30 av Mimers VD, Anders Nordstrand och Kommunstyrelsens ordförande Anders Teljebäck.

På plats för att svara på frågor finns även tidigare deltagare, föreläsare, sammarbetspartners och arbetsgivare som tagit hjälp av Jobbpunkt Mimer vid sina rekryteringar. Jobbpunkt Mimers två coacher, Camilla Hadarsson och Oxana Sundkvist, svarar också gärna på frågor.

Det finns även möjlighet att prata med Karl Åström, ansvarig för Mimers projekt Recykling, samt besöka verkstaden där gamla cyklar får nytt liv (Bellmansgatan 12).

För dem som vill bjuds det på en härlig tapasbuffé och möjlighet att lunchmingla med övriga gäster

För mer information och bilder kontakta gärna:

Camilla Hadarsson, coach, Jobbpunkt Mimer

E-post camilla.hadarsson@mimer.nu

Oxana Sundkvist, coach, Jobbpunkt Mimer

E-post oxana.sundkvist@mimer.nu

Mimer är en av Stockholm-Mälarregionens största hyresvärdar med ett brett utbud av hyreslägenheter i Västerås. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det skapar trivsel och harmoni och ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga.