Klart med ny VD på Bostads AB Mimer

Klart med ny VD på Bostads AB Mimer

Den 1 september tillträder Anders Nordstrand som ny VD på Bostads AB Mimer. Han kommer från Micasa Fastigheter AB och efterträder Fredrik Törnqvist som blir VD i det kommunala bostadsbolaget Stångåstaden i Linköping.

Det är oerhört roligt, säger Anders Nordstrand. Jag har varit med och byggt upp Micasa från starten och det känns så klart vemodigt att lämna företaget. Jag kunde dock inte säga nej till utmaningen att bli VD på Mimer som är ett mycket framåt och välskött företag, säger Anders Nordstrand.

Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett dotterbolag till Stockholms Stadshus AB. De äger 125
fastigheter om drygt 1 miljon kvadratmeter; 530 studentbostäder, 687 trygghetsbostäder och 907 seniorbostäder. Anders Nordstrand har varit VD på Micasa sedan 2004. Företaget är en drivande kraft i utvecklingen av omsorgsbostäder där forskning om äldre är en viktig del.

Hösten 2012 utvecklade Micasa Fastigheter tillsammans med Hjälpmedelsinstitutet ett nationellt visningscentrum, en inspirationsmiljö med tre lägenheter.

Vi hälsar Anders varmt välkommen till oss, säger Mimers ordförande Lars Korkman. Det arbete han gjort på Micasa imponerar och vi är säkra på att vi får en mycket engagerad, innovativ och modern VD, säger Lars Korkman.

Fredrik Törnqvist slutar sin tjänst den 31 maj. Mikael Söderberg, Teknik- och miljöchef på Mimer, har
utsetts till tillförordnad VD fram tills tillträdet sker av Anders Nordstrand.

För mer information och bild, kontakta gärna:

Lars Korkman, Ordförande, Bostads AB Mimer, telefon 073-984 74 97

Anders Nordstrand, telefon 08-508 360 10, e-post anders.nordstrand@micasa.se