Parkeringsgaraget är byggt under Mimers nya bostadskvarter Förseglet på Öster Mälarstrand.

Mimer erbjuder 385 parkeringsplatser på Öster Mälarstrand

I Mimers nybyggda bostadshus Förseglet på Öster Mälarstrand finns nu närmare 400 parkeringsplatser att hyra, även för den som inte bor hos Mimer. Garaget innehåller även laddplatser för elbil och parkering för MC.

De nya parkeringsplatserna är ett välkommet tillskott i det populära området, som har sett en kraftig ökning av både boende och besökare de senaste åren. Genom att tillhandahålla ett modernt och rymligt parkeringsalternativ vill Mimer möta det växande behovet av lättillgängliga och säkra parkeringslösningar. Parkeringsgaraget ligger under bostadshuset Förseglet, mittemot Hemköp på Öster Mälarstrand.

- Vi är glada över att kunna erbjuda våra hyresgäster och övriga boende på Öster Mälarstrand fler parkeringsalternativ i ett område som verkligen blomstrar. Det är viktigt för oss att utveckla våra fastigheter utifrån både hållbarhet och funktionalitet. Därför är vi extra stolta över att kunna inkludera laddstationer för elbilar i vårt nya garage, säger Gustav Hanstad, vice VD på Mimer.

Garaget har designats med både tillgänglighet och miljömedvetenhet i åtanke. Förutom de närmare 400 parkeringsplatserna, erbjuder de tio laddplatserna ett smidigt sätt för elbilsägare att ladda sina fordon, vilket bidrar till att främja en grönare framtid.

- Vi vet att möjligheten att kunna ladda sin bil nära sitt hem gör att fler väljer en elbil. Därför ser vi fram emot att välkomna både nya hyresgäster och befintliga boende på Öster Mälarstrand till vårt moderna parkeringsgarage, säger Gustav Hanstad.

Uthyrningen av parkeringsplatserna sköts av Securitas.

Kontakt: Securitas, hemsida, mejl, 010-470 10 57.

Om Mimer: Mimer är Västerås största hyresvärd med ett brett utbud av hyreslägenheter där alla Västeråsare kan känna sig hemma. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och bostadsområden, ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga. Besök gärna mimer.nu för att få veta mer om oss.

Våra nyheter skickas ut till medielistor som i vissa fall innehåller personuppgifter. Läs gärna hur vi hanterar dessa uppgifter på mimer.nu/personuppgifter

Gustav Hanstad

Vice VD