Mimers hyresgästtidning Hemma hos är nominerad till Publishingpriset

Mimer återigen nominerad till Publishingpriset

– Jippie! För fjärde året i rad är vår kundtidning Hemma Hos nominerad till Publishingpriset i kategorin Medborgartidning. Det är lika roligt och hedervärt varje gång vi blir nominerade. Men i år vill vi förstås vinna, säger Maria Eberhardsson, kommunikationschef på Mimer.

Tidningen delas ut till Mimers 11 500 hyresgäster fyra gånger per år och finns även i digital form. Den går också att hämta på flera välbesökta platser i Västerås. Sommarnumret delas ut till samtliga västeråsare som samhällsinformation eftersom Mimer ägs av Västerås stad.

– Vi har många olika kundgrupper som vill ha information från oss. Att bara använda digitala kanaler skulle utesluta de som inte kan eller vill läsa digitalt. Vi vet också att många uppskattar och vill läsa fysisk kommunikation från oss. Att läsarna är nöjda med tidningen vet vi då drygt 90 procent tycker att innehållet är bra, säger Maria Eberhardsson.

Hemma Hos är navet i Mimers hyresgästkommunikation med reportage om renovering, byggnation och inredning men också om människor som bor och jobbar i de olika bostadsområdena. Debatter om bostadsmarknad och miljöfrågor blandas med inspirerande tips och råd om allt som rör hemmet.

Fokus i tidningens uppbyggnad är kortare textblock, tilltalande bildspråk och en design som andas Mimer. Nominering och vinst i Publishingpriset är en kvalitetsutmärkelse som visar att en produktion håller högsta klass.

Hemma Hos är nominerad till Publishingpriset i kategorin Medborgartidning. Tävlingen avgörs på Berns i Stockholm den 9 november i år.

Om Publishingpriset
Sedan år 1990 har Publishingpriset premierat lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Det är en årlig jurybedömd pristävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker – på svenska eller engelska. De kategorier som bedöms för trycksak är design, textinnehåll, trycksaken som fysisk produkt och det visuella innehållet.

Sommarnumret 2020 som distribueras till alla Västeråsare

Mimers hyresgästtidning nominerad till Publishingpriset, igen

​Vår kundtidning Hemma Hos är uppskattad av många hyresgäster och betyget på innehållet är högt. Vi är därför enormt stolta över att i år igen kunna berätta att Hemma Hos blivit nominerad till Publishingpriset 2020 i kategorin Kundtidningar B2C. En nominering en gång till, i en tävling som utser produktioner med god kvalitet, är ett kvitto på att vår kvalitet är jämn och att arbetet lönar sig.