Hamdi Ahmed, en av Mimers nominerade grannar

Hamdi får unga tjejer att mötas och må bra

I år fyller vi 100 år och vi vill passa på att tacka våra hyresgäster - vad skulle Västerås vara utan Goda grannar? Under året har Mimers hyresgäster därför fått nominera en granne som gör det lilla extra för sammanhållningen och trivseln. Den 1 december vet vi vem som vinner, då är det nämligen dags att kora århundradets granne. Kanske blir det Hamdi Ahmed på Pettersberg? Genom Flickinitiativet får hon unga tjejer att växa!

Nominering:”Hamdi är en brinnande och lysande själ. Hennes fantastiska engagemang i unga tjejer på Bäckby bygger starka, välmående och självständiga tjejer och idag är hon en förebild för alla i området.”

Nominerad av: Åke Larsson

Citat: Jag är folkhälsovetare i grunden och brinner verkligen för att unga tjejer ska må bra! Det är så många ungdomar som bara sitter inne och aldrig tar sig ut eller deltar i aktiviteter. Med Flickinitiativet vill vi ändra på det! Här får tjejer från olika områden mötas på fotbollsplanen och vi får en naturlig arena för samtal och dialog.
Hamdi Hamed