Bostads AB Mimer får pris för bästa ledarskap

Fastigopriset 2013 går till Bostads AB Mimer för ett välutvecklat och strategiskt arbete med ledarskapsfrågor.

Juryns motivering lyder:

Med målet att ha branschens bästa chefer har företaget, genom ett välutvecklat och strategiskt arbete, gått från ett regelstyrt till ett värderingsstyrt ledarskap för att öka engagemanget och få medarbetarna att växa.

– Det känns fantastiskt bra att vinna Fastigopriset. Vi har visionen att bli Sveriges bästa bostadsföretag och i det arbetet är våra medarbetare nyckeln. Det kräver i sin tur ett gediget arbete med ledarskap och ledarutveckling, säger Fredrik Törnqvist, vd på Bostads AB Mimer.

– Syftet med priset är att synliggöra fastighetsbranschen som en attraktiv bransch att
arbeta i och att premiera de bästa arbetsgivarna, säger Mona Finnström. Vi vill lyfta fram fastighetsbranschen som framtidsbransch med stora utvecklings- och karriärmöjligheter, inte minst med tanke på den generationsväxling som redan har påbörjats.

Mimer vann Fastigopriset även 2010, då för bästa mångfaldsarbete. Övriga nominerade företag till Fastigopriset 2013 var HSB Stockholm och Uppsalahem AB.