Amanda från Västerås glad vinnare av en månadshyra

Amanda från Västerås glad vinnare av en månadshyra

Fastighetsägarna MittNord har under hösten drivit en kampanj för synliggöra hyresboendets alla fördelar. En del av kampanjen "Jag hyr min bostad" var tävlingen "Vinn hyran" som gick ut på att skriva en motivering för varför man ska hyra sin bostad. Vinnare av tävlingen är Amanda Strand från Västerås.En kall decemberdag strax innan jul besökte vi Västerås för att överraska Amanda. Kvartersvärden Antonio Paramio hade förvarnat henne om att han behövde besöka lägenheten för att kontrollera ventilationen. När ett kamerateam istället plingade på hos Amanda med blommor, choklad och en jättecheck på 10 388 kr blev  hon minst sagt förvånad.- Det känns overkligt, men bra! De här pengarna kommer väl till nytta och kommer att användas till att sätta guldkant på tillvaron, säger en glad Amanda.Amanda bor med sin familj i en trerumslägenhet hos bostadsbolaget Mimer i området Öster Mälarstrand där de trivs väldigt bra, men börjar bli trångbodda med tre små barn. De har tidigare bott i villa med stora renoveringsbehov och ser bara fördelar med att hyra sitt boende.Kampanjen genomfördes med hjälp av drygt 40 fastighetsföretag i Mellansverige. Tävlingen avgjordes på www.facebook.com/vinnhyran och Amandas tävlingsbidrag var ett av 383. Hennes motivering löd "Frihet, tid över till att vara tillsammans med familjen. Tid som tidigare gick åt till att underhålla huset. Vi har fått livskvalitet.

"Bifogas: Bild från prisutdelningen, fotograf: Eva Jonsborg. Med på bild är Amandas dotter Lilly. För en kommentar av vinnaren Amanda Strand, ring 070-221273

2För information om kampanjen "Jag hyr min bostad", ring Eva Jonsborg, kommunikationsansvarig Fastighetsägarna MittNord, 070-5892231