15 personer vann miljonvinster samma dag på lotter från Miljonlotteriet!

15 personer vann miljonvinster samma dag på lotter från Miljonlotteriet!

Miljonlotteriet delade ut rekordmånga vinster under 2010 och nyligen kröntes framgångarna med en fantastisk högvinstdragning. När vinsterna var fördelade hade Sverige fått 15 nya miljonärer!

Fördelningsdragningen är den stora finalen för Miljonlotteriets kunder. Då får alla som skrapat fram "Chans till 5 miljoner" på en av sina lotter komma till huvudkontoret i Mölnlycke och vara med i en exklusiv dragning.

– Det är en fantastisk dag att få möta alla lyckliga vinnare! Alla vet att de vunnit minst en miljon, säger Miljonlotteriets VD Ludwig Alholt.

Till 2010 års fördelningsdrag, som nyligen gick av stapeln i Mölnlycke, var 15 lottköpare inbjudna. Alla reste hem som nyblivna miljonärer.

– Vilken otrolig dag. Jag har aldrig ens vågat hoppas på en så stor vinst, jublade Lenny från Lidköping när han drog sin miljonvinst.

Leif från Katrineholm fick se drömmen gå i uppfyllelse – och beslutade sig i samma stund att uppfylla en annan dröm.

– Nu ska jag och min sambo fira vinsten genom att gifta oss ståtligt. Vi har varit tillsammans i 40 år!

Läs mer om fördelningsdragningen på www.miljonlotteriet.se

Efter mer än 40 år av framgångsrik lotteriförsäljning är Miljonlotteriet i dag Sveriges näst största skraplotteri. Vi erbjuder utöver skraplotter även bingo på nätet. Överskottet från verksamheten går till IOGT-NTO:s arbete mot alkohol, droger och våld bland barn och ungdomar. De senaste 10 åren har Miljonlotteriet bidragit med över 1 miljard kronor.