Anna-Maria Myszka-Gustafsson och Katarina Toremalm är redo för regionfullmäktige

Miljöpartiet tar två mandat i nordvästra Skåne. Anna-Maria Myszka-Gustafsson från Helsingborg är redo för en ny omgång i regionen och Katarina Toremalm från Båstad blir ett nytt ansikte i regionfullmäktige.

- Jag vill tacka alla väljare som har visat sitt stöd för Mp: s regionpolitik och för mig personligen genom sina kryss. Ert förtroende ger både mig och mina nya fullmäktigekollegor råg i ryggen och kraft att kämpa för ett grönare och klimatsmartare Skåne. Vi gör det tillsammans, säger Anna-Maria

Katarina kommer närmast från kommunfullmäktige i Båstad och driver en restaurang i Torekov. Anna-Maria är pensionerad folkhögskolelärare och har de senaste åren suttit i medborgardialognämnden och arbetat med demokratifrågor. Anna-Maria vill också arbeta för att regionen ska satsa mer på kollektivtrafik.

- Att att åka kollektivt till arbete, sjukvård och kultur måste vara klimatsmart, bekvämt och billigt. Vi måste kunna lita på våra tåg och bussar.

Kontakt: Anna-Maria Myszka-Gustafsson tel: 0725182475