Meinto.se byter namn till Miinto.se

Modevaruhuset Meinto.se har funnits i Sverige sedan 8 maj 2011 där de samlar enskilt ägda butiker och erbjuder dem ett konkurrenskraftigt näthandelsalternativ. Idag kan du välja mellan 23186 produkter från 295 olika butiker. Den 3 maj bytte Meinto.se namn till Miinto.se som är det internationella koncernnamnet och som systerbolagen heter i Danmark, Norge, USA, England, Irland och Holland. Detta är ett led i ett internationellt varumärkesbyggande projekt.

Lin Eriksson, Marknadschef på Miinto.se förklarar att det här är ett delmål i en större internationell strategi - Vi kommer att arbeta med samma profil i alla länder för att skapa större varumärkeskännedom. Det ska bli väldigt roligt att se hur konsumenterna reagerar då de ser samma instore material i en butik i London som de sett i en butik i Malugn eller Ystad.

Miinto.se är ditt modevaruhus på nätet. Vår vision är att samla alla Sveriges enskilt ägda butikerna i vår modeportal och ge dem en chans att konkurrera mot de stora kedjorna för att bevara ett brett sortiment på den svenska modemarknanden. Samtidigt får konsumenten möjligheten att handla från ca 24 000 varor från 3 000 varumärken men endast betala en fraktkostnad. Det är kundservice!