Nyhet för alla som värnar om hjärnan och ögonens hälsa

Nyhet för alla som värnar om hjärnan och ögonens hälsa

Hela 60 % av hjärnans torrvikt är fett, varav 20 – 50 % består av den livsnödvändiga omega-3 fettsyran DHA (dokosahexaensyra) som är viktig för att bibehålla normal hjärnfunktion och normal syn.

B-vitaminer har betydelse för normala psykologiska funktioner, för nervsystemets normala funktion och för att minska trötthet och utmattning.

Zink bidrar till att bibehålla normal syn och normal kognitiv förmåga, såsom att minnas saker eller förmågan att lösa problem.

Efalex Brain & Eye Concentrate är ett kosttillskott med en unik kombination av dessa ämnen; högkoncentrerad omega-3 (speciellt DHA) plus vitaminerna B6, B9 (folsyra), B12 och E samt zink.

Det Europeiska Livsmedelsverket (EFSA) rekommenderar ett dagligt intag av 250 mg DHA per dag. Till skillnad från andra produkter med omega-3 så innehåller Efalex Brain & Eye Concentrate en så hög koncentration av de ingående ämnena att man endast behöver en kapsel per dag.

Efalex Brain & Eye Concentrate finns till försäljning i hälsofackhandeln.