Kung Markattas ekologiska godis i ny tappning!

Kung Markattas ekologiska godis i ny tappning!

Kung Markattas ekologiska godis relanseras! Godiset kommer i sju nya sorter där ekologiska frukter och bär ger härliga naturliga smaker och färger. Självklart har inga konstgjorda aromer eller färgämnen använts. Här finns något för varje smak och man hittar varianter både med och utan gelatin. Varianten med choklad är självklart Fairtrade-märkt.

Godiset kommer i snygga påsar med ny design och är förpackade i 75-100g. De finns att köpa i välsorterade vanliga livsmedelsbutiker och priset är ca 23 kronor per påse.

Syrliga ormar, 100g: Mjuka ormar doppade i syrligt socker. Med ekologisk fruktjuice från bl.a. ananas och apelsin. Utan gelatin.

Fruktbjörnar, 100g: Mjuka minibjörnar med saftig konsistens. Med ekologisk fruktjuice från bl.a. äpple, citron, svartvinbär, hallon. Utan gelatin.

Lakritsrullar, 100g: Sötlakritsrullar smaksatt med ekologisk lakrits. Utan gelatin.

Chokladkonfetti, 75g: Fairtrademärkta minichokladlinser med naturligt färgglatt överdrag.

Colaflaskor, 100g: Sega colaflaskor, smaksatta med naturlig lime och kanel. Med gelatin.

Sura pinnar, 100g: Läskande pinnar doppade i syrligt socker. Med ekologisk fruktjuice från bl.a. citron, grapefrukt och äpple. Med gelatin

Djungeldjur, 100g: Mjuka djungeldjur med fruktskum. Med ekologisk fruktjuice från bl.a. apelsin, svartvinbär och äpple. Med gelatin

För mer information, kontakta:

Ingrid Herdmo, Produktchef, 019-30 73 14, ingrid.herdmo@kungmarkatta.se
Hemsida: www.kungmarkatta.se Här finns också högupplösta bilder på hela sortimentet

Facebook: Kung Markatta

Kung Markatta AB har ett av Sveriges bredaste sortiment av ekologiska produkter. Lennart Olsson startade företaget 1983, med drömmen om att kunna erbjuda svenska folket rena och hälsosamma livsmedel och förändra deras matvanor i en positiv riktning. Under varumärket Kung Markatta finns drygt 150 produkter, allt från torkad frukt, ris och fröer till kakao, fullkornsbröd, te och olivolja. Idag omsätter Kung Markatta 189 miljoner (2011) och har ca 30 anställda. Företaget distribuerar flera andra varumärken, som t ex Yogi Tea, Alpro, Green & Black’s och Schär