Kung Markatta lanserar KRAV- och Fairtrade-märkt Chokladdryck

Kung Markatta lanserar KRAV- och Fairtrade-märkt Chokladdryck

Kung Markatta har lanserat ett ekologiskt chokladdryckspulver utan onödiga tillsatser och med naturlig smaksättning. Det innehåller en perfekt balanserad blandning av Kung Markattas egen kakao, finmalt rörsocker och äkta vanilj. Chokladdrycken har en nästan dubbelt så hög kakaohalt som många liknande chokladdryckspulver på marknaden. Allt är ekologiskt och Fairtrade-märkt, vilket innebär att alla som jobbat med att ta fram råvarorna har schyssta arbetsvillkor – det är viktigt för oss!

Kung Markattas Chokladdryck innehåller en perfekt balanserad blandning av Kung Markattas egen utsökta kakao, finmalt rörsocker och äkta vaniljpulver från mald vaniljstång. Den har en rik chokladsmak, lagom sötma, och en mild brytning av vanilj. Med 35 % kakaohalt har Kung Markattas chokladdryckspulver nästan den dubbla mängden kakao jämfört med flera likande produkter på marknaden. Den har också en lägre sockerhalt för en perfekt balanserad sötma.

Chokladdrycken, som du blandar till hemma, är perfekt att ta med i termos på vinterutflykten till pulkabacken eller i skidspåret, men är naturligtvis lika god att avnjuta hemma vid frukostbordet. Pulvret går lika bra att blanda ut i varm dryck som i kall.

Då vår Chokladdryck inte innehåller några emulgeringsmedel rekommenderar vi att du först rör ut chokladpulvret i en mindre mängd dryck innan du, under omrörning, fyller på med mer dryck. Det klassiska är att blanda den med mjölk, men prova även gärna att blanda den med växtbaserade alternativ som mandel-, hasselnöts- eller sojadryck för nya smakupplevelser!

Kung Markattas Chokladdryck säljs i välsorterade Hemköp och Willys samt flera andra butiker inom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Pris cirka 43 kr för 310 g.

För mer information, kontakta:
Maria Andersson, Produktchef, 019-30 73 14, maria.andersson@kungmarkatta.se
Högupplösta bilder finns på http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kung_markatta
Hemsida: kungmarkatta.se