Klara ögon och skön lindring med nya Drop-it ögondroppar

Klara ögon och skön lindring med nya Drop-it ögondroppar

Torra ögon är ett vanligt ögonproblem som drabbar 10 – 15 % av alla vuxna. Problemet ökar med högre ålder och är vanligare bland kvinnor. Men problemet med irriterade och trötta ögon ökar också när vi utsätts för sol, vind och luftföroreningar eller vistas i torr luft och framför blinkande bildskärmar. Detta påverkar ögonen i lika hög utsträckning som huden. Att vårda våra ögon borde därför vara lika självklart som att värna om vår hud.

Midsona Sverige lanserar nu två nya ögondroppar på apotek. Drop-it ögondroppar vårdar dina ögon och behandlar torrhet, irritation och röda ögon på ett skonsamt och effektivt sätt med endast naturliga aktiva ämnen. Du kan använda dropparna även om du bär kontaktlinser.

Drop-it Brightness för röda ögon är återfuktande, smörjande och fuktgivande med ögontröst- och kamomillextrakt. Dropparna bidrar till att lindra röda ögon, associerade med klåda, sveda, känsla av främmande föremål och irritation i ögonen på grund av överdriven exponering för torr luft, solljus, vind och föroreningar.  Drop-it Brightness är helt unik på marknaden då det tidigare inte funnits något just för röda ögon.

Drop-it Moisturize för torra ögon är återfuktande, smörjande och fuktgivande med Aloe Vera och natriumhyaluronat 0,3%. Dropparna bidrar till att lindra torra ögon på grund av överdriven exponering för torr luft, solljus, vind och föroreningar. Hyaluronsyra är en substans som har en stark vattenupptagande förmåga som bidrar till att ögondropparna bildar en fuktgivande film på ögat som förhindrar att ögat blir torrt.

Det finns en lång tradition bakom användningen av ingredienserna i Drop-it Brightness och Drop-it Moisturize. Kamomillextraktet har sedan antiken använts för sina lugnande egenskaper. För ögonen är kamomill traditionellt använt för att behandla ögoninflammation samt blodsprängda och trötta ögon. Även ögontröst har, som namnet antyder, länge använts för att behandla symptom från ögonen.  Redan de gamla grekerna använde växten mot ögonsjukdomar och ögontröst har ansetts speciellt effektiv i samband med irriterade ögon. Succulentväxten Aloe Vera är populär i växtbaserade produkter för sina läkande och lugnande egenskaper.

Vi har utvecklat våra nya Drop-it ögondroppar för att vi ser en efterfrågan på produkter med ett naturligt innehåll inom detta segment. De sticker ut i apotekens hyllor genom sitt fräscha och moderna tilltal som gör dem lätta att hitta. Jag hoppas att de ska kännas lika självklara att använda som den hudvård man är så noga med, säger Susanne Berg, marknadschef för fackhandel på Midsona Sverige.

Drop-it Brightness och Drop-it Moisturize lanseras på apotek fr o m vecka 41.

Drop-it ögonprodukter är CE märkta medicintekniska produkter.