Friggs ekologiska teer Chai och Lakrits tillbaka på hyllan

Friggs ekologiska teer Chai och Lakrits tillbaka på hyllan

Efter önskemål och förfrågningar från konsumenter återlanserar nu Friggs två favoriter
- Chai och Lakrits. Chaiteet har en kryddig smak av kanel och kardemumma och Lakrits - teet har en tydlig smak av lakrits kombinerat med pepparmynta.

Det gröna teet Ekologiskt Chai har en varm ton, då det innehåller 7 % kardemumma och hela 18 % kanel. Grönt te innehåller koffein, vilket gör det till en passande dryck att dricka på morgonen eller som ett alternativ till eftermiddagskaffet.

Grönt te tillverkas genom att inte tillåta tebladen oxidera, vilket bidrar till att tebladen kan behålla fler naturliga ämnen. Grönt te är bland annat känt för sina välgörande egenskaper och sägs innehålla vitaminer och mineraler samt nyttiga antioxidanter.

Örtteet Ekologiskt Lakrits är ett fylligt te, med en tydlig smak av lakrits kombinerat med frisk pepparmynta, och innehåller hela 25 % lakritsrot. Teet är naturligt fritt från koffein och kan vara ett bra val då man vill varva ner.

- Internationella trender visar att hälsoteer som grönt-, ört- och rooiboste är ett naturligt inslag i vardagen för många. Och nu är de flitigt efterfrågade här hemma i våra svenska butiker. Med det som bakgrund återlanserar vi dessa två smakfavoriter, berättar Petra Månsson, varumärkeschef på Friggs.

Pris och distribution: Friggs ekologiska teer med smak av Chai och Lakrits finns i full distribution i butik från vecka 42. Rekommenderat pris är 27,90 kronor styck.

För ytterligare information: Petra Månsson, varumärkeschef för Friggs, petra.mansson@midsona.se,

För pressbilder och produktprover vänligen kontakta: Liza Skoglund,
liza@bystrombalodis.se,

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom kost och hälsa, sportnutrition, supermat och förkylning för svenska apotek, för dagligvaruhandeln och för hälsofackhandeln.

Vi vill göra det lättare för alla människor att själva bidra till sundare liv i vardagen.