Kung Markatta bjuder 4good besökare på ekologiskt kokosmjöl.

Kung Markatta bjuder 4good besökare på ekologiskt kokosmjöl.

Under vecka 37 sponsrar Kung Markatta 4good eventet "Eat, Love, Live" i Stockholm, Göteborg och Malmö. Alla besökare får en förpackning med ekologiskt kokosmjöl från Kung Markatta. På scenen lottas även ut en korg full med ekologiska läckerheter från företaget.

Kokosmjölet är en nyhet från Kung Markatta och finns att köpa i butik från och med vecka 40. Mjölet är gjort av färska ekologiska kokosnötter som kallpressas på olja, vartefter de varsamt torkas och mals till ett fint mjöl. Detta gör att de naturliga näringsämnena bevaras. Mjölet är mycket rikt på fiber och har en tydlig kokossmak. Det kan användas i matlagning för smaksättning och är ett enkelt sätt till att få i sig mer fibrer. Kokosmjöl kan även delvis ersätta vanligt mjöl vid bakning. Det går också bra att tillsätta kokosmjöl i smoothies eller strö över morgonfilen tillsammans med müsli.

4-good är Sveriges största kvinnliga inspirationsnätverk . Man vill sprida solsken, pepp och inspiration till alla tjejer mitt i livet!