Några av dina nya kunder?

Hur många nya kunder behöver du?

Hur många nya kunder behöver din verkstad för att behålla nuvarande försäljning?
Servicerekrytering på autopilot automatiserar inflödet av nya verkstadskunder genom smarta integrationer till olika datakällor inklusive Bilregistret. Midmans assistent-Carin räknar ut nykundernas servicemognad och skapar löpande trafiken till dig i rätt servicemånad.

Få koll på din marknad
Ring Johan på 031-725 34 09 eller Danijela på 031-725 34 10 så visar de marknadsandelar för dina bilmärken/ målgrupper som visar vilka som inte servar hos dig idag. Och hur prognosen för din serviceförsäljning ser ut 3-12 månader framåt.

Vad är en ny kund värd?
En ny kund är vanligtvis värd från 1 500 kronor i ren servicemarginal per år. En verkstad behåller i genomsnitt sina kunder i cirka 4 år och många längre än så. Det totala värdet av en ny kund är från 6 000 kronor i ren marginal. Lägger man till reparationer och andra arbeten, exempelvis glas, däck och skador så kan marginalen bli väsentligt högre. Studier hos en typverkstad i Göteborg visade 2019 att genomsnittsförsäljningen totalt per verkstadskund låg på 5 700 kronor per år.

God serviceförsäljning önskar vännerna på Midland!