Ronny Olsson snurrar runt...

Ronny - snabb men gammal?

V8 Thunder Car
Här har vi Ronny Olssons senaste rapport:
Två 16:e platser och en 14:e plats, tror jag. Det blev lite kaos under racen så domarna fick extra mycket att gå igenom. Några beslut kom i efterhand. Totalt sett går det bättre och bättre för oss.

Lite miss i inställningarna av bilen innan test men det fixades till kvalet som vi blev nöjda med. Jag var nöjd med att få många bra varv under kvalet. Styrservon knasar lite hela helgen. Bilen är bra i övrigt. Däcktrycket satte vi bra. Träning är det vi (jag bakom ratten) saknar.

Långa rapporten är att det hände mycket och att vi hann inte med pay test som jag verkligen behöver, nu när bilen funkar. Vi lämnade ett regnigt Helsingborg efter arbetet på torsdagen. Lastningen mm var väl förberedd så det gick relativt snabbt. Tack för detta också Ninni ❤️.

Vi kom upp till ett soligt Falkenberg med baxning av släp o husbil för att få plats. En liten miss gjorde att vår plats blev mindre än planerad. Vi fick hjälp och det tackar vi för. Bilen var i Linus Holgersson tält. Det funkade bra. Tack och kul med ert fina resultat 👏🏆.

Testet blev sådär och justeringar gjordes inför kvalet. Det är nog därför det heter test😀. Kvalet gick bra och jag är mest nöjd med det. Jag måste öka hastigheten och kollegorna i de andra bilarna är fruktansvärt snabba👏. Såg bra ut på youtube tyckte jag själv. Det är detaljen med farten 😂. Detta finns på #V8 thunder cars på youtube. Även de spännande racen finns där.

Första racet gick på fredag eftermiddag i regnet. Det gick riktigt dåligt för mig som förare. Jag trodde att jag var lite bättre än vad jag är. Då blir man frustrerad och det hjälper inte🫣. Det kanade o spann hela tiden. Starten gick dåligt också men bättre än andras tror jag. Rädd? Troligen! Lita på bilen o slappna av är lätt att säga. All kred o respekt till de som körde snabba tider under sådana förhållanden. Sikten var dessutom väldigt dålig med vattensprut och imma på rutan.

Andra racet på söndag morgon gick bättre. Jag kom iväg ok och kom igenom lite kaos i starten. Bra inställning på bilen. Det gick bra halva racet sedan orkade jag inte. Slut i armarna. Styrservo slutade att funka till och från. Då blir det tungt och man spänner sig såklart. Nöjd med första delen när kraften fanns. Man är ju inte 60 längre😂 Sedan tog jag mig i mål ,för att göra det enkelt i rapporten 😎.

Inför tredje gjorde vi åtgärder samt små justeringar. Jag kom iväg bra i starten och tog placeringar. Efter hårnålen i högern blev det kaos i kurvan. Det var ont om plats upplevde jag. Jag kom igenom. Trångt var det. Tyvärr körde jag ihop och fronten blev skadad. Jag körde vidare utan splitter mm, med det visste jag inte då. Jag såg att höger skärm pekade uppåt men det verkade gå att köra. Det gick att köra och när motortempen steg lite så slog jag av på farten, för att sedan öka igen. Kyltunneln var skadad såg vi. Jag var hopplöst efter men kom ifatt lite. Bilen gick bättre i servon men får fixas. Vi vet inte riktigt vad det är än. Byta ut delar är nog vägen fram. Tack för alla tips kring vad det kan vara. Ett kaotiskt race totalt sett.

Lite tråkigt avslut på helgen men nya tag och på det igen. Pallen är det tuffa målet vi satt 🫣.