Mönstret Oxford Union skapar en mjuk ordnad känsla.

Midbec Tapeter x William Morris

I ett unikt samarbete lanserar nu Midbec Tapeter tillsammans med William Morris Society vol. 2 av tapetkollektionen Hidden Treasures med nya bortglömda mönster från mönsterikonen William Morris.

Inspirerade av tidigare osedda mönster licensierade till Midbec Tapeter, presenteras nio olika tapetmönster som hyllar Morris djupa koppling till naturens former och texturer.

I Hidden Treasures vol. 2 blir det tydligt att Morris magi fortsätter att sträcka sig över tid, och hans vision och kreativitet förblir mer relevant än någonsin för nya generationer som vill addera en personlig och tidlös karaktär till sina hem.

Tapeter med ett stycke historia

Med tapeterna i kollektionen Hidden Treasuers vol. 2 får du inte bara ett vackert och personligt hem utan varje mönster kommer med en historia. En historia sprungen ur en annan tid, en annan plats, men som nu, nästan 150 år senare, kan berättas av dina väggar. Och som vi nu vill berätta för dig.

Från handmålad takdekoration till vacker tapet

År 1876 skapade William Morris en pampig takmålning i debattsalen vid Oxford Union som sedan dess endast varit synlig för medlemmar och besökare på Oxford Union. Denna unika takmålning har nu för första gången återskapats som tapet och fått just namnet Oxford Union.

Broderiet som blev tapet

Vad kommer du att upptäcka i det täta bladverket av Vine Embroidery? Denna trogna tapetreproduktion av ett storskaligt broderi från 1896 skildrar ett djupt snår och presenteras i slående, livfulla färger.

Flygande tidlös design

Inspirerad av ett mönster som William Morris designade 1878 för salongen i sitt eget hem Kelmscott House, utgör mönstret Bird ett tätt bakgrundslövverk med olika sorters blommor som möts i kurviga bågformationer och får sällskap av både skogsduvor och trastar.

Hidden Treasures vol. 2 finns nu i butik och på midbectapeter.se

För mer information, vänligen kontakta: Malin Lindvall, press@midbec.se