Trygghetslarm på nya sätt

Trygghetslarm på nya sätt

Det är rubriken på Hjälpmedelsinstitutets frukostseminarium som hålls i Micasa och Hi:s nationella inspirationsmiljö 4 september och som vänder sig till bland annat äldreomsorgschefer och biståndsbedömare. Fokus för det 45 minuter långa seminariet ligger på mobila trygghetslarm. Det är kostnadsfritt och frukost serveras från 7.45.

Frukostseminarium - Trygghetslarm på nya sätt

Datum: Onsdag den 4 september 2013
Plats: Nationella Inspirationsmiljön, Rosenlundsgatan 44 B, Stockholm
Tid: Frukost serveras mellan klockan 07.45 och 08.15. Seminariet börjar klockan 08.15 och slutar klockan 09.00.

Målgrupp: Biståndsbedömare, äldreomsorgschefer, andra nyckelpersoner inom äldreomsorgen och lokala FoU enheter.

Trygghetslarm ger inte bara trygghet för brukare och anhöriga det innebär också en ökad frihet. Mobila trygghetslarm kan också medföra andra vinster för brukaren och anhöriga. Men vad krävs föra att detta ska kunna åstadkommas?

Föreläsare: Oskar Jonsson, Programledare Digitala trygghetslarm och Ingela Månsson, Utredare äldrefrågor, Hjälpmedelsinstitutet

Anmälan: Anmälan är bindande, men kan överslåtas till en kollega.
Vi har ett begränsat antal platser (20 personer).

Anmälan till Frukostseminarium - Trygghetslarm på nya sätt

Sista anmälningsdag: Senast en vecka innan seminariestart.

Kostnad: Seminariet, inklusive frukost är kostnadsfritt, men vi debiterar en avgift på 400 kronor exklusive moms, om du eller din ersättare inte kommer till seminariet.

Kontakt: Hjälpmedelsinstitutet,
Sara Fundell, sara.fundell@hi.se, tfn 08-620 18 47

Micasa Fastigheter i Stockholm AB, dotterbolag till Stockholms Stadshus AB, är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Fastighetsbeståndet omfattar ca 130 fastigheter om drygt 1 miljon kvadratmeter. Omsättningen är cirka 1 miljard kronor. Läs mer på www.micasa.se