Trygghetslägenheter klara för inflyttning i Skärholmen

Trygghetslägenheter klara för inflyttning i Skärholmen

Den 12 september skedde första inflyttningen av andra etappen i Skärholmens trygghetsboende. Ca 50 lägenheter står då klara på Ekholmsvägen.

Till drygt 20 av lägenheterna flyttar tidigare hyresgäster tillbaka, övriga kommer att förmedlas av Stockholms stads bostadsförmedling från och med oktober.

I mitten av december blir ytterligare 50 lägenheter klara för inflyttning.  Totalt rör det sig om 65 tvåor på 55-63 kvm och 40 ettor på 41-48 kvm. Hyrorna varierar mellan 4 445 kr och 6 360 kr/mån. I hyrorna ingår värd och trygghetslarm.

En sista ombyggnadsetapp med ytterligare lägenheter blir klar vid halvårsskiftet 2013.
– I den sista etappen bygger vi också gemensamhetslokal, gästlägenhet samt sex helt nya lägenheter, säger Anders Nordstrand, VD, Micasa Fastigheter.

Fakta om trygghetsbostäder
Den som är 75 år eller äldre och är skriven i Stockholms stad har möjlighet att hyra en trygghetsbostad. Hyresgäster har tillgång till trygghetslarm, en värd som främjar trivsel och gemensamma aktiviteter, gästlägenhet, gemensamhetslokal.
Trygghetsboende är vanliga hyreslägenheter. I boendet ingår ingen vård. Vanliga regler för hemtjänst gäller.

För mer information kontakta Anders Nordstrand, VD, Micasa Fastigheter, tel 08-508 360 10