Micasa Fastigheter tecknar restaurangkontrakt i Väduren

- Vi har varit mycket noga i vårt val av restauratör. Väduren kommer, när den är färdigrenoverad, bli en mycket speciell fastighet. Vi energieffektiviserar hela byggnaden.  Översta våningen fungerar som ett lågenergihus med 290 kvm solceller som bidrar till energiförsörjningen av fastigheten. Därför är det viktigt att även restaurangdelen drivs i rätt miljöanda, säger Anders Nordstrand, VD, Micasa Fastigheter.

- Vi hoppas att restaurangen blir populär både bland Vasastans invånare och trygghetsboendets hyresgäster.

Restaurangen kommer att ha en total yta av 505 kvm, varav matsalen blir ca 200 kvm. Det kommer att finnas möjlighet att erbjuda butiksförsäljning och sommartid kan restaurangen ha en mindre uteservering på gården. Restaurangen kommer att ha öppet kvällstid, i enlighet med de regler som gäller när det finns boende i huset.

Johan Turesson, med 30 års branscherfarenhet, är en av ägarna till Swedevent AB och den som kommer att driva restaurangen.

- Vi skapar en restaurang som hela tiden ligger i framkant vad det gäller minimal belastning på miljön. Det gäller allt från belysning till vattenförbrukning och återvinning av allt från emballage till restprodukter i köket. Vi kommer vara Svanenmärkta enligt de senaste kriterierna och kommer att servera mat primärt producerad på Kravmärkta svenska råvaror i säsong. På så vis blir det färre och kortare transporter och vi har koll på kvaliteten och på djurhållningen.

Inflyttning är beräknad till början av 2012.

För ytterligare information, kontakta Anders Nordstrand, vd, Micasa Fastigheter,
tel 08-508 360 10.