Micasa Fastigheter säljer Ceremonien till Seniorgården AB

Micasa Fastigheter säljer Ceremonien till Seniorgården AB

Seniorgården AB har sedan tidigare förvärvat en del av Ceremonien 5 i Bromma av Micasa Fastigheter och Åkeshov 1:1 av Exploateringskontoret. Utgångspunkten var att bolagen skulle samverka i ett gemensamt projekt och skapa ett område med hyres- och bostadsrätter för seniorer samt ett vård- och omsorgsboende.

Området där Ceremonien 5 är belägen kan dock med fördel utvecklas av en och samma operatör. Därför har Seniorgården AB förvärvat även den del av Ceremonien 5 som Micasa Fastigheter fortfarande äger.

Fastigheten byggdes 1975 och har en yta om 8 600 kvm.

För mer information kontakta Anders Nordstrand, VD, Micasa Fastigheter, 08-508 360 10

Micasa Fastigheter i Stockholm AB, dotterbolag till Stockholms Stadshus AB, är ett fastighetsbolag som äger och förvaltar Stockholms stads omsorgsfastigheter. Micasa Fastigheter äger och förvaltar också ett antal senior-, trygghets- och studentboenden. www.micasa.se