Driften dubbelt så bra

Driften dubbelt så bra

Närmare 90 procent av alla felanmälningar som rapporteras till Micasa Fastigheter åtgärdas i tid. I början av 2014 åtgärdades i genomsnitt 51 procent av de felanmälningar som inkom till Micasa inom fastställd tidsgräns. Det betyder att driften nästintill har blivit dubbelt så bra på ett år.

Idag har Micasa Fastigheter och Dalkia gemensamt lyckats få upp antalet felanmälningar som åtgärdas i tid till 90 procent. Antalet ärenden som avslutas har dessutom nästan fördubblats sedan mitten av oktober.

- Vi är mycket nöjda med hur hanteringen av felanmälningar utvecklas. Det är en liten bit kvar till dess vi nått vårt mål på över 90 procent i samtliga prioriteringsgrupper. De sista 10 procenten är viktiga att hantera för att de inte ska utvecklas till surdegar som drar ut på tiden, säger Micasa Fastigheters VD Patrik Emanuelsson.

- Under 2015 kommer vi att fokusera på de åtgärder som krävs för att vi ska kunna ligga steget före, genom bland annat ronderingar och tätare uppföljningar.