Peter Erixon, ny storkundsansvarig Mestergruppen Sverige

Mestergruppen stärker upp sin KAM-organisation med Peter Erixon som storkundsansvarig

Mestergruppen Sverige har anställt Peter Erixon som ny storkundsansvarig för region Väst och Syd. Peter Erixon har ett gediget förflutet från branschen och kommer närmast från Derome där han har arbetat som kundansvarig säljare. Peter har också arbetat som byggsäljare på XL-BYGG Vårgårda och som snickare i många år.

Peter Erixon har tillträtt som storkundsansvarig på Mestergruppen för region Väst och Syd där hans uppdrag blir att fortsätta att utveckla storkundsförsäljningen för Mestergruppens medlemmar inom kedjorna XL-BYGG, BOLIST och Järnia.

- Peter Erixon har en gedigen bakgrund och dessutom kunskap om fria företagare. Han är ett värdefullt tillskott i den KAM-organisation vi byggt upp på Mestergruppen med syftet att fortsätta vår expansion och stärka relationen med regionala byggföretag. Med vårt rikstäckande medlemsnät har vi goda förutsättningar att lyckas med vår satsning inom detta område, säger Carl Littlewood, Kedjechef XL-BYGG.

- Vi ser att det sker en konsolidering även inom byggföretagen vilket leder till större regionala byggföretag med andra behov och som ställer nya krav på exempelvis samordning. Därför är KAM-organisationen ett viktigt led i vårt arbete med att tillgodose kraven hos större kunder, säger Magnus Hemmingberg, Kedjechef BOLIST/Järnia.

Mestergruppen har en offensiv plan framåt och fler medlemmar har tillkommit under den senaste tiden. Nyligen meddelade exempelvis XL-BYGG att man får ytterligare en medlem i region Väst när XL-BYGG Gråbo nu öppnar under ledning av Andreas Halliden och Marcus Grosshed och fler etableringar är på gång.

- Det känns fantastiskt roligt att få möjligheten att fortsätta utveckla storkundserbjudandet. Våra medlemmar inom Mestergruppen har ett stort driv och förra året inledde vi en stor satsning på våra proffskunder, vilket har gett resultat, säger Peter Erixon, Storkundsansvarig region Väst och Syd, Mestergruppen Sverige.

Mestergruppen har som ambition att fortsätta växa och att tillhandahålla tjänster som ökar medlemmarnas lönsamhet och möjligheter att ta stora affärer. Den KAM-organisation som nu finns på plats under ledning av Magnus Edin, är ett led i denna satsning.