Henrik Abraham, ny Kommunikationsansvarig Mestergruppen Sverige

Mestergruppen stärker upp organisationen med Henrik Abraham som Kommunikationsansvarig

Mestergruppen Sverige har anställt Henrik Abraham som ny Kommunikationsansvarig. Henrik Abraham har en bakgrund inom VVS-branschen och kommer närmast från LK Group - Lagerstedt & Krantz där han arbetade som Kommunikationsansvarig.

Henrik Abraham har tillträtt som Kommunikationsansvarig på Mestergruppen Sverige där hans uppdrag blir att ansvara för och utveckla bolagets interna och externa kommunikation för Mestergruppen och deras medlemmar inom kedjorna XL-BYGG och BOLIST.

- Henrik Abraham blir ett värdefullt tillskott i organisationen och han kommer fortsätta att utveckla och stärka kommunikationen inom kedjan. Henrik har erfarenhet från branschen och är en god relationsbyggare som kommer att stötta Mestergruppen och våra medlemmar, säger Karin Eriksson, VD Mestergruppen Sverige.

Mestergruppen Sverige fortsätter att växa och stärker sin position som Sveriges ledande bygghandelskoncern. Bland nya medlemmar märks kalmarbaserade Kavelbrosågen som blir en del av BOLIST men även XL-BYGG Jönköping som öppnar i december. Den nya anläggningen kommer även att fungera som en Flag Ship Store, som är ett större koncept som inkluderar både butiksverksamhet och logistikhubb.

- Det känns fantastiskt roligt och spännande att få möjligheten att arbeta med duktiga och drivna entreprenörer och fria företagare som med sin starka lokala närvaro har skapat goda och långsiktiga relationer med sina kunder. Jag ser fram emot att tillsammans fortsätta växa och skapa mervärde till våra medlemmar, säger Henrik Abraham, Kommunikationsansvarig Mestergruppen Sverige.