Idag är det säljstart i Sverige för de nya versionerna av Mercedes-Benz största suv – GLS.

Svenska priser för Mercedes-Benz största suv

Från och med idag går det att beställa fyra versioner av Mercedes-Benz största suv – GLS. Priserna för den sjusitsiga bilen börjar på 1 175 000 kr.

Mercedes-Benz GLS är märkets rymligaste suv. Med plats för sju personer i högsta komfort och samtidigt med off-road och dragegenskaper utöver det vanliga.

Den uppdaterade versionen får en del nya designelement, men framför allt så är samtliga motoralternativ försedda med 48-volts mildhybridteknik.

Nya GLS går nu att köpa i fyra helt olika utföranden – alla med 4MATIC fyrhjulsdrift:

Mercedes-Benz GLS 450 d 4MATIC är dieselversionen med 367 hk och ett pris från 1 175 000 kronor.
Den som vill ha bensinmotor kan välja GLS 580 4MATIC (med V8 på 517 hk) som börjar på 1 260 000 kronor.

Prestandamodellen Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ har också en V8 som ger hela 612 hk och gör 0-100 på bara 4,2 sekunder. Priset för denna börjar på 1 910 000 kronor.

För den som värdesätter lyx i allra högsta klass finns Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC som har fyra eller fem sittplatser med massor av plats och en V8 på 557 hk. Priset är från 1 869 000 kronor.

Bränsleförbrukningen (enligt WLTP) för nya GLS är 8,0 – 14,2 l/100 km medan CO2-utsläppen är mellan 210– 321 g/km.