Nu släpps de första bilderna på nya versionen av Mercedes-Benz E-Klass Kombi

Nya E-Klass Kombi visad

Kombiversionen av Mercedes-Benz E-Klass har länge varit en favorit på den svenska marknaden. Inte minst för sina stora utrymmen i kombination med komfort i högsta klass. När nu den nya versionen av modellen visas är den inget undantag – tvärtom är den ännu rymligare.

Nyligen visade Mercedes-Benz upp nya versionen av E-Klass – bilen som för många är synonym med märket. Helt ny instrumentering och elektronisk arkitektur och ett formspråk som både är nytt och klassiskt på samma gång.

Läs mer om de tekniska nyheterna i nya E-Klass här:

Nu när det är dags för de första bilderna av kombiversionen av bilen visar det sig att den får ännu mer av det som gjort modellen till en favorit. Bilen är 28 mm bredare än sin föregångare och i baksätet är nu armbågsutrymmet 1 519 mm. Den har också fått en 22 mm längre hjulbas (2 961 mm).

Nya E-Klass Kombi får en-kammars luftfjädring bak som standard med AIRMATIC luftfjädring som tillval och släpvagnsvikten är hela 2 100 kg.

Bilen kommer redan från lansering att finns tillgänglig som laddhybrid (E 300 e) med en systemeffekt på hela 313 hk (230 kW) och en räckvidd på eldrift på upp till över 10 mil.
Batteriet är på 25,4 kWh och kan med tillvalet DC-laddning (55 kW) laddas fullt på ca 30 minuter.

Bilen har också flera olika körprogram, bland annat ”Battery hold” som sparar batteri om man planerar att köra in i en stad eller miljözon.

Nya E-Klass kombi får säljstart i augusti och beräknas lanseras i oktober.