Planering inför Scanias ombyggnation

Projektgenomgång SCANIA

Under förra veckan hade vi äran att välkomna vår kund SCANIA CV AB till oss för en projektgenomgång. De tekniska punkterna checkades av och det diskuterades och planerades för en effektiv driftsättning som ska genomföras i sommar.

Det pågående projektet gäller ombyggnation av en befintlig centralanläggning där man vill uppnå ökat flöde, driftsäkerhet och en mer servicevänlig layout för att förbättra och effektivisera servicen.

Centralanläggningen består bl a av ett vakuumfilter. Tekniken lämpar sig mycket bra i slipapplikationer, där slipmull/fibrer bygger upp en filterkaka på den ändlösa duken. Detta resulterar i en mycket bra rening av skärvätskan utan förbrukningsmaterial.

Vill du veta mer om vätskerening till slipprocesser eller andra applikationer är du välkommen att höra av dig till oss!