Andreas Strömbom, projektledare och säljare på Mercatus.

Mercatus har nyanställt - Andreas Strömbom!

Mercatus har sedan en månad en ny team-medlem som heter Andreas Strömbom. Hans roll är projektledare och säljare. Han beskriver sig själv som en lagspelare som tycker om att samarbeta med andra. I den här artikeln kommer vi att lära känna Andreas lite bättre.

Brandman och fotbollsentusiast
Andreas är 32 år och ursprungligen från Tuna, en liten ort utanför Vimmerby. Han har ett stort intresse för sport, speciellt fotboll och gillar att resa och upptäcka nya platser.

- På fritiden gillar jag att umgås med min partner, familj och hund. Han är en tvåårig “fralla”, alltså en Fransk Bulldog som heter Alfons berättar Andreas.

Innan Andreas började på Mercatus arbetade han inom industribranschen i över 13 år. Han jobbar även deltid som brandman i Vimmerby, en roll han haft i åtta år.

Nyanställd på spån- och skärvätskeavdelningen
På Mercatus arbetar Andreas som projektledare på spån- och skärvätskeavdelningen. Han beskriver sin första vecka på företaget som lärorik. Att flytta från en operativ roll till att sitta på kontor var en stor omställning och han är glad över att vara omgiven av kunniga och stöttande kollegor.

-Det är ett härligt och hjälpsamt gäng som jobbar på Mercatus och som besitter stor kunskap och erfarenhet, menar Andreas.

Andreas tar med sig sin mångåriga expertis inom olika tekniker och lösningar från industrisektorn, till sin nya roll som projektledare. Han hoppas kunna leverera högkvalitativa lösningar till kunder samtidigt som han lär sig de nya produkterna och deras funktionalitet.

Vill bidra till teamet
    Andreas är angelägen om att bidra till teamet och påverka företagets kunder positivt. Han planerar att arbeta nära sina kollegor nu i starten innan han blir mer självständig i sin roll.

- I början kommer jag att synas ute tillsammans med mina kollegor tills jag blivit lite mer varm i kläderna. Jag ser fram emot att få ta fram olika lösningar efter kundens önskemål, säger Andreas.

Med Andreas ombord kan kunderna förvänta sig god service och en engagerad team-medlem som vill leverera kvalitetslösningar. Andreas är glad över sin nya roll och ser fram mot att få vara en del av Mercatus tillväxt och framgång.

Varmt välkommen Andreas hälsar vi på Mercatus!