Ultrarent vatten i Finland

Försommartur i Finland

Vi har gjort ytterligare en givande resa till Finland med nya intressanta konkreta provkörningar och diskussioner om ultrarent vatten.

En fortsättning av vår utbildning på den levererade anläggningen, som startades upp i april i Lahti, hölls också. Där det handlade om ett ultrafilter i en container.

Ryktet spred sig att Mercatus var i Finland, så vi fick till ytterligare ett besök som inte tidigare var inplanerat. Ett projekt i stålindustrin där det eftersöktes keramisk ultrafiltrering för processavloppsvattenrening, som vi nu jobbar vidare med.

Fjärrtjänsten som vi erbjuder, testas på flera ställen i Finland. Den främsta fördelen med tjänsten är att du får meddelande om nåt händer med anläggningen via mail, så undviks överraskande driftsstopp. Du kan själv gå in och titta på anläggningen och återstarta. En annan fördel är att Mercatus kan hjälpa till på distans om det skulle behövas.