Är du intresserad av både människor, miljö och teknik?

Är du intresserad av både människor, miljö och teknik?

Är du dessutom en hängiven lagspelare? I så fall är du kanske precis den vi söker!

Förra året firade Mercatus i Vimmerby 50 år. Vi har för avsikt att fira många till. Vi brinner för att göra framtiden och industrin renare. Vi både designar, installerar och levererar system och utrustning för rening och recirkulering av förorenade processvätskor. Dessutom underhåller och servar vi anläggningarna och tillhandahåller reservdelar. Och det är här Du kommer in i bilden.

Vi söker en ny avdelningschef för serviceverksamheten. Som avdelningschef ansvarar du för 10-15 medarbetare. Du ingår tillsammans med ytterligare ett par avdelningschefer, ekonomichef och VD i Mercatus ledningsgrupp och arbetar därigenom nära styrelsen. För att passa för rollen tror vi att Du

• har stort intresse/kunnande för teknik och tekniska lösningar på både dagens och morgondagens problem
  • har tidigare erfarenhet av att leda medarbetare och verksamhet
  • har förmåga att se människors kompetenser och få människor att trivas, växa och utvecklas genom arbetet
  • är prestigelös och lyhörd för dem med större tekniskt kunnande än ditt, men också är beredd att kommunicera tydliga förväntningar för att ni som avdelning ska hålla kursen utifrån styrelsens och ledningsgruppens mål
  • anser att strukturerade arbetssätt och tydligt kommunicerade förväntningar är viktiga förutsättningar för trivsel

För att vi ska passa dig tror vi dessutom att Du

• värdesätter idén om frihet under ansvar
  • värdesätter mångfald och välkomnar oliktänkande
  • gillar att fira framgångar med tårta
  • ansluter dig till idén att med hög trivsel kommer också de stora resultaten

Vi söker alltså inte en chef med miniräknaren i högsta hugg. Vi söker en medmänniska och medarbetare med lust att utveckla, förenkla och förbättra.

Vi erbjuder ett givande arbete med lyhördhet för dina idéer. Men vi erbjuder också:

• intern upplärning
  • flexibel arbetstid
  • sjukvårdsförsäkring
  • friskvårdsbidrag
  • utökad föräldrapenning
  • möjlighet till bil mot förmånsvärde
  • vinstdelning

Eftersom våra ägare delvis finns i Tyskland är god förmåga tala och skriva på engelska ett krav. Kunskaper i tyska är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom verkstadsindustrin. Även B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor till kunder.

Ditt lag väntar på dig. Välkommen med din ansökan till par.b@mercatus.se

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts enligt överenskommelse.

För frågor om tjänsten kontakta:

Robert Apell, facklig representant tel: 0492-171 39, 070-575 83 43

Pär Bragsjö, VD, tel: 0492-171 23, 072-819 83 80