Fokus på särbegåvning i Aktuellt

Fokus på särbegåvning i Aktuellt

Gårdagens Aktuellt belyser särbegåvning i inslaget "Problem för särbegåvade barn". I två reportage och i samtal med professor Roland S Persson hinner ämnet presenteras och problematiseras. Vi är glada att Aktuellt väljer att belysa särbegåvning! Klicka här för direktlänk till programmet, inslaget börjar vid cirka 15:30 in i programmet!

Mensa Sverige driver GCP - programmet för särbegåvade barn. Vi arbetar för att sprida kunskap om särbegåvade barn och de speciella förutsättningar de behöver för att kunna utvecklas. Vi informerar om hur dessa barn identifieras och hjälper till med råd och tips på hur de kan stimuleras på bästa sätt. Mer information om GCP finner du på hemsidan och på Facebook!