Foto: Jann Lipka

Kungliga tekniska högskolan förlänger samarbetet med Bergkvarabuss

Kungliga Tekniska högskolan har i samarbete med Stockholms universitet, Försvarshögskolan och Karolinska Institutet genomfört en upphandling avseende Busstransport med chaufför.

Bergkvarabuss tilldelas även denna gång avtalet och kommer därmed fortsätta att leverera busstrafik till lärosätena även under perioden 2024-03-01 - 2026-02-28, med möjlighet till förlängning om 12+12 månader.

”Vi är glada att få fortsatt förtroende att utföra uppdrag åt KTH, Stockholms universitet, Försvarshögskolan och Karolinska Institutet. Vi har rätt förutsättningar i form av kompetenta förare och trafikledare och fina bussar. Med utgångspunkt i vår moderna anläggning i Länna kan vi effektivt utföra den här typen av beställningsuppdrag” säger Dejan Krstic, Affärschef för Bergkvarabuss region mitt