Bergkvarabuss och Göteborgs Friidrottsförbund samarbetar

Bergkvarabuss och Göteborgs Friidrottsförbund samarbetar

Bergkvarabuss och Göteborgs Friidrottsförbund har nyligen ingått ett tvårigt samarbetsavtal. Avtalet innebär att Bergkvarabuss utför resor till en rad tävlingar över hela landet och även vara officiell partner och leverantör åt Göteborgsvarvet.

Under Göteborgsvarvet, som går av stapeln lördagen den 18 maj, kommer Bergkvarabuss trafikera området kring Slottsskogsvallen med 10 bussar i skytteltrafik från tidig morgon till kväll och på så sätt underlätta för löparna att ta sig till och från.

"Göteborgsvarvet är en av Göteborgs främsta sammankomster, alla kategorier, och en häftig logistisk utmaning. Att köra idrottsutövare i Göteborg är inget nytt för oss, och den här typen av stora arrangemang är både väldigt roliga för våra förare och en fjäder i hatten för vårt varumärke lokalt. Göteborgs Friidrottsförbund, och deras hemvist Friidrottens Hus, är navet för friidrott i västra Sverige och att ingå ett nära samarbete med känns fantastiskt roligt", säger Christian Williamsson på Bergkvarabuss.

"Vi är superglada att ha Bergkvarabuss som ny officiell leverantör och att kunna erbjuda våra löpare ett hållbart och smidigt transportalternativ till och från start- och målområdet känns bra. Att kunna koppla på Göteborgs Friidrottsförbund i samarbetet känns naturligt och vi ser fram emot att se samarbetet utvecklas ytterligare framåt", säger Hampus Wallin på Göteborgsvarvet.