Bergkvarabuss får förnyat förtroende av Stockholms stad

Bergkvarabuss får förnyat förtroende av Stockholms stad

Serviceförvaltningen, Stockholms stad, har beslutat att tilldela två leverantörer uppdraget ”busstransporter med chaufför” där Bergkvarabuss bedömdes som nummer ett i rangordning.

Resor kommer till största del att genomföras inom Stockholms-/Mälarregionen. Exempel på resor är till och från friluftsområden, nöjesparker samt resor lite längre bort i Sverige, vilket kan vara skidresor och studieresor till andra städer i Sverige.

”Vi är väldigt glada att vi fortsatt får leverera busstjänster till Stockholms stad. Med vår moderna anläggning i Länna kan vi vara väldigt flexibla och snabbt tillgodose de önskemål som vår kund har och med hög kvalité”, säger Johan Salomon, Affärsområdeschef på Skola- Charter, Bergkvarabuss.

Ramavtalstiden, som är på två år kan användas av förvaltningarna inom Stockholms stad, bostadsbolag och övriga bolag, t ex Stockholm Vatten AB och Stockholm Avfall AB.

Affärsområdeschef- Skola & Beställningstrafik
johan.salomon@bergkvarabuss.se