MEDS - vinnare av Årets e-handel 2021!

Nätapoteket MEDS belönas med utmärkelsen Årets e-handel inom kategorin Hälsa.

För sjuttonde året i rad utser PriceRunner e-handelns prestigefyllda utmärkelse Årets e-handlare. Finalisterna röstas fram av kunderna och vinnaren utses av en extern jury efter s k mystery shopping. Juryn kom med följande motivering:

“MEDS gör sin e-handel otroligt smidig från början till slut. Med en god sökfunktion och välsorterade kategorier letar man sig smidigt genom det breda sortimentet av hälsoartiklar, kosttillskott och receptfria läkemedel. Detta följs av en tydlig och enkel kassa, som med många betal- och leveransalternativ gör MEDS till en självklar vinnare inom kategorin Hälsa.”

Sedan MEDS lansering 2018 har strategin legat fast: att bli kundernas favoritapotek.

“Våra medarbetare jobbar stenhårt alla veckans dagar för att nå vårt mål att bli kundernas favorit. Vi är väldigt stolta över detta delmål som ett kvitto att vi är på rätt väg. Det är en utmaning att växa extremt fort och samtidigt möta kundernas förväntan. Men det högsta betyget är ändå att våra kunder återkommer gång på gång på gång”, säger Björn Thorngren, VD och medgrundare av MEDS.

Apoteksbranschen växte redan innan pandemin snabbast av alla kategorier online och den utvecklingen fortsätter med kraft. Branschföreningen Sveriges Apoteksförening konstaterar att var fjärde apoteksprodukt såldes online under 2020. Ökningen är särskilt påtaglig för kunder över 70 år som har störst behov av receptbelagda läkemedel.

“Vår äldsta kund är en bra bit över 100 och även om pandemin givetvis är en katalysator har vi över åren kontinuerligt sett att våra kundgrupper blir bredare. Den största gemensamma faktorn än att de vill ha en enkel, smidig och snabb upplevelse när de handlar och kvalificerad rådgivning även kvällar och helger”, fortsätter Björn Thorngren.

MEDS - Det Mobila Apoteket

Vi på MEDS anser att det skall vara enkelt och smidigt, ja till och med härligt, att handla på apotek. MEDS är ett onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket, där du kan köpa nästan 30 000 produkter för hälsan, varav 15 000 olika receptbelagda läkemedel för både människa och djur.

MEDS mål är att bli hela Sveriges favoritapotek. Det blir vi genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med vårt breda utbud av produkter, personlig rådgivning 08–22 alla dagar i veckan, och blixtsnabba leveranser direkt dit du är - även sena kvällar och helger. Efter MEDS lansering 2018 har vi vuxit snabbt och är nu runt 140 anställda.

Carl Jansson

Presskontakt Marknadsansvarig 0709706610