Singelkurser storfavorit på Medborgarskolan

Medborgarskolans singelkurser har blivit oerhört uppskattade. Underhöstterminen fick många kurser i Stockholm dubbleras för att möta efterfrågan. Nu utökas utbudet av singelkurserna och i vår kan singlar förena sällskap med kunskap i såväl köket som på bowlingbanan.

- Våra singelkurser var de som bokades upp absolut snabbast förra terminen. Det har ibland varit svårt att få deltagarna att gå hem efter att kurstimmarna är slut! Ofta har man också valt att gå vidare ut för att fortsätta umgås, säger Eva Levin, verksamhetschef på Medborgarskolan i Stockholm.

Det har varit stark tillströmning till samtliga singelkurser. Men bland favoriterna var kursen i italiensk matlagning, den som man fick dubblera direkt. Den kursen kommer även att ges under vårterminen, liksom kursen "italienska inför resan" som också är mycket populär.

Bowling och singelkören nyheter 2009
Det nya kursprogrammet landar i brevlådorna i januari. Utöver favoritkurserna från förra terminen så utökas kursutbudet med ett antal nya kurser för singlar i olika åldrar.

Munspel-singel 35+, workshop för nybörjare
Med andra singlar får kursdeltagarna lära sig att spela rock, blues och country på munspel. Samtidigt som man lär sig ett nytt instrument knyter man nya bekantskaper. För den hängivne finns det även en fortsättningskurs att gå.

Singelkören
I singelkören sjunger man och har kul tillsammans med andra singlar som både ville utveckla rösten och träffa andra likasinnade. För singlar 35+ finns även en workshop i sångteknik och röstresurser där man lär sig grundläggande sångteknik, kropp och andning.

Bowling för singlar 25+ och 35+
Medborgarskolan anordnar en bowlingkurs vid två tillfällen som avslutas med en tävling i tvåmannalag. Kursen finns för både singlar 25 år och singlar 35 år.

Italiensk middag för singlar 25+ och 40+
Med inspiration från det italienska köket träffas singlar för att laga mat och ha roligt tillsammans under en kväll. I två olika grupper singel 25+ och singel 40 + lagas en italiensk middag.

Ett roligare singelliv med Shake My World
Utöver möjligheten att träffa och umgås med andra singlar blir man via Medborgarskolan i Stockholm erbjuden medlemskap hos Shake My World, Sveriges största aktivitetssajt för singlar. Via Shake My World blir man inbjudan till en rad olika aktiviteter som arrangeras av singlar runt om i landet. Vid anmälan till någon av singelkurserna bjuder Medborgarskolan på en månads guldmedlemskap som innebär att man kan chatta med andra medlemmar som deltagit på samma aktivitet som man själv.

Besök gärna: www.medborgarskolan.se/singel

För mer information kontakta:
Eva Levin, verksamhetschef Medborgarskolan i Stockholm
tfn: 08-457 57 37
e-post: eva.levin@medborgarskolan.se

Medborgarskolan är Stockholmsregionens ledande kursarrangör. Över 20 000 personer per termin lär sig mer inom sitt intresseområde genom någon av Medborgarskolans över 1000 kurser i Stockholmsregionen.
Information och anmälan: www.medborgarskolan.se