Medborgarskolan gör magasin

Medborgarskolan gör magasin

Medborgarskolan Region Väst satsar nu på magasin istället för traditionellt kursprogram. Arbetet görs inhouse i samarbete med tidningsdesignern Tony Henschel och redaktören Sofia Eriksson.

I höst väljer Medborgarskolan Region Väst att byta ut det traditionella kursprogrammet mot ett 24-sidors magasin. I mitten av magasinet finns även en editionerad kursbilaga. Genom det nya magasinet vill Medborgarskolan ge kunder och läsare ett mervärde i form av lättillgängliga och allmännyttiga artiklar, intressanta intervjuer och kul nedslag inom aktuella och relevanta ämnesområden. Innehållet i magasinet är också tänkt att väcka läsarens lust till egen förkovring och ge tips om hur man kan gå vidare, både teoretiskt och praktiskt.

Magasinet kommer främst att skickas ut till befintliga kunder i en upplaga av 80.000 ex två gånger om året. Premiärnumret landar i brevlådorna fredagen den 16 augusti. Som komplement till magasinet skickas en vecka senare ett vykort ut till en bredare målgrupp, bestående av ca 500.000 hushåll i Västra Götaland och Halland, med en inbjudan att beställa magasinet direkt från Medborgarskolan.

Magasinet bifogas som lågupplöst pdf-fil.