Kunskapsdagar på biblioteket i Landskrona

Under Kunskapsdagarna, 28 mars och 3 april, kommer Medborgarskolan och andra utbildningsföretag att visa upp sin verksamhet på biblioteket i Landskrona.

Även i år kommer Kunskapsdagarna i Landskrona att arrangeras på biblioteket. Medborgarskolan och övriga arrangörer hoppas nå ut till så många som möjligt eftersom det finns ett rikligt utbud av kurser och utbildningar i Landskrona. Det finns något för alla. Allt från att komplettera betyg till att gå en yrkesutbildning. Dessutom finns det lektionsundervisning, distansundervisning och studiecirklar inom musik, dans, sjöliv och mycket mer.

Utställningen är mellan den 28 mars och 3 april och den bemannas av utställarna som hjälper och vägleder besökarna.

Närmare en miljon människor deltar varje år i Medborgarskolans kurser och kulturaktiviteter. Medborgarskolan finns över hela landet och vår verksamhet är öppen för alla. Målet är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang. Vi förenar trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens .
Läs mer på www.medborgarskolan.se.