Hans Wallmark vald till vice ordförande i Medborgarskolans förbundsstyrelse

Medborgarskolan har valt förbundsstyrelse för en ny tvåårsperiod. Som ny vice ordförande invaldes den moderate riksdagsledamoten Hans Wallmark från Ängelholm. Utöver Wallmark valdes även tre nya ledamöter.

Förbundsstyrelsens sammansättning efter 2008 års förbundsstämma:

Leif Carlsson, Karlskrona (omval)
vice Ordförande
Hans Wallmark, Ängelholm (nyval)
Ledamöter
Bengt Karlsson, Uppsala (omval)
Pernilla Röjner, Malmö (omval)
Lars Uno Sandblom, Stockholm (omval)
Anita Sidén, Göteborg (omval)
Lars Svärd, Vilhelmina (omval)
Fredrik Larsson, Säffle (nyval)
Carin Ramneskär, Uddevalla (nyval)
Catharina Holmberg, Stockholm (nyval)

- Inom Medborgarskolan finns en blandning av verksamheter allt ifrån aktiva ungdomar till seniorer. För en person som är intresserad av kultur och ett levande samhälle ska detta förtroendeuppdrag bli roligt att axla, säger Hans Wallmark.

- Nu fortsätter vi arbetet med förnyade krafter. Det är glädjande att se att styrelsens sammansättning har så bra nationell spridning. Det är en klar styrka för Medborgarskolan och det framtida arbetet, säger ordförande Leif Carlsson.

För mer information var vänlig kontakta:

Leif Carlsson, förbundsstyrelsens ordförande, mobil 070-593 44 02
leif.carlsson@medborgarskolan.se