Mecs strategi- och reklambyrå bygger för framtiden

Mecs strategi- och reklambyrå, som har kontor i både Halmstad och Malmö, befinner sig i en expansiv fas och har vuxit ur sina nuvarande lokaler i Halmstad. En nybyggnation är i full gång och till våren 2019 går flyttlasset. På tre hela våningsplan i Flygstadens modernaste fastighet skapar Mecs nya möjligheter för framtiden. Flytten är ett naturligt steg efter en lång och positiv period av stark tillväxt.

”Flytten har ett stort symbolvärde för oss. Vi har inte bara vuxit ur våra lokaler, vi har även vidareutvecklat vår tidigare affärsmodell i en mer affärsstrategisk inriktning. Våra framgångar vilar tungt på strategiska uppdrag åt företag som vill utvecklas, ändra affärsstrategi eller komma ut på nya marknader”, säger Anna Otterström, VD på Mecs AB.

Den nya affärsmodellen delar tydligt in Mecs kompetenser i tre ben ­– affärsstrategi och digital affärsutveckling, strategi för varumärke, kommunikation och koncept samt effektiv kommunikation i alla kanaler.

Med plats för kreativitet och nytänk
Flytten innebär att Mecs får tillgång till nybyggda och toppmoderna lokaler på 800 kvm. Stort fokus har lagts på att skapa en miljö som stimulerar kreativitet och trivsel – både för alla som arbetar på byrån och för alla de kunder som väljer att samarbeta med Mecs.

Överlag tror Anna att många företag behöver lägga mer kraft på att skapa en kultur och en arbetsmiljö där människor trivs.

”I våra nya, fräscha lokaler kommer det att finnas mycket plats för kreativitet, utveckling och samvaro för teamen. Vi är övertygade om att detta kommer att stärka oss ytterligare. Vi vill att alla, både medarbetare och kunder, ska trivas hos oss. Oavsett storlek på företag och uppdrag kan varje kund som vill utveckla sin affär räkna med ett starkt engagemang från alla oss som arbetar här”, säger hon och fortsätter; ”En bra känsla ska infinna sig när man öppnar dörren till Mecs. Vår välkomnande kultur ska sitta i väggarna”.

Det är 20 år sedan Anna drog igång verksamheten på Mecs och det är mycket som har hänt sedan dess. Marknaden har förändrats under åren som gått och byrån har utvecklats i takt med den. Idag kan Anna konstatera att man står inför helt andra utmaningar än man gjorde vid starten.

”Vi fortsätter vår progressiva satsning framåt så att vi kan leva upp till de förväntningar och krav som ställs på oss i rollen som strategisk partner, både idag och imorgon. Vi sätter inga gränser för hur mycket vi kan växa tillsammans med våra kunder, medarbetare och i vårt erbjudande”, säger hon.

För ytterligare information kontakta:
Anna Otterström (VD Mecs AB) anna@mecs.se, tel 035-17 74 54
Jonas Ringheim (Byråansvarig Mecs AB) jonas@mecs.se, tel 035-17 74 57

Powerful business, brands & communication
Vår affärsidé är enkel. Vi hjälper våra kunder med hela varumärkesupplevelsen. Vi är ett starkt sammansvetsat team inom strategi, design, webb, film, kommunikation och PR. Vi har hög affärsförståelse och en helhetssyn som långsiktigt knyter samman affärsstrategi med varumärkesstrategi i alla kommunikationskanaler. Vi vet att bra kommunikation gör skillnad. www.mecs.se

Anna Otterström

Presskontakt VD och strateg 035-17 74 54