Mecenat on Campus på väg till Sveriges studenter

Mecenat ger sig ut på vägarna igen med Mecenat on Campus som blivit en tradition vid terminsstart. 18 campus från norr till söder kommer få besök under fyra veckor. Där kan studenterna ta en fika, tävla, hänga med kompisarna och samtidigt ta del av information och erbjudanden från Mecenat och ett urval av deras partners.

Det här är fjärde året i rad som Mecenat on Campus ger sig ut på en rikstäckande resa för att träffa Sveriges studenter. Det har etablerats som en populär happening på campus med ökat antal besökare varje år.

-Det här är ett fantastiskt tillfälle för oss att träffa studenterna på plats i deras studiemiljö och berätta om studentrabatter och andra tjänster som Mecenat erbjuder tillsammans med våra partners. Det är studenternas feedback som styr riktningen för vårt arbete och det här är ett värdefullt komplement till den dagliga dialog vi har med dem i våra digitala kanaler, säger Jonas Levin, VD på Mecenat.

Mecenattrailern kommer vara strategiskt placerad på campus och byggas ut till en mini-mässa med gratis fika, tävlingar, musik och information om studentrabatter från Mecenat och ett antal medverkande partners.

Premiären blir i Stockholm 1 september och sedan rullar trailern runt i Sverige med totalt 18 stopp från Luleå tekniska universitet i norr till Malmö högskola i söder. Vid sista stoppet, fyra veckor senare, är vi tillbaka i Stockholm.

För info om Mecenat kontakta:
Jonas Levin, VD på Mecenat
E-post: jonas.levin@mecenat.se

Flera av världens starkaste varumärken använder Mecenat som samarbetspartner kring sina studentrabatter. Vi ger ut Mecenatkortet till Sveriges studerande. Under läsåret 2015/2016 skickar vi ut 1,3 miljoner kort till studerande från första årskurs på gymnasiet till sista termin på universitet och högskola. Mecenatkortet bevisar att du studerar och berättigar till tusentals rabatter över hela Sverige.
2013 lanserades Mecenat studentrabatter i Danmark och i januari 2014 även i Norge och Finland.