Mecenat on Campus på plats hos Sveriges studenter

I dag ger sig Mecenat on Campus för femte året ut på vägarna med trailer och mässområde för att träffa studenterna i verkligheten. Vi har med oss ett helt nytt koncept och gör 22 nedslag på 20 campus från norr till söder. Premiär i Luleå 31 augusti.

Mecenat on Campus har den här gången ett helt nytt upplägg. Trailern på 70 kvm har byggts om till en studentlya med tips på inredning, kläder, kurslitteratur, datorer, telefoni och mycket annat. Kort sagt det som studenter har nytta av i vardag och till fest. Ambitionen är att ge inspiration och exempel på alla de möjligheter studenterna har att spara pengar med sitt Mecenatkort och en möjlighet att uppleva nyckeln till ett rikare studentliv i verkligheten.

-Vi vill alltid utvecklas och testa nya vägar i allt vi gör och det visar vi med det nya Mecenat on Campus-konceptet. Där får studenterna möjlighet att se och uppleva hur studentrabatter underlättar livet som student. Det ger också en väldigt bra plattform för att träffa och prata med studenterna på campus och höra vad som är viktigt under deras studietid, säger Jonas Levin, VD på Mecenat AB.

Det kommer finnas gott om möjligheter att testa och smaka på studentrabatterna från välkända varumärken. Bland annat HP:s nya VR-glasögon, gratisfika med kaffe, glass och juice. Eller utmana sig själv och ”cykla med Adressändring”. Dessutom tävlingar i mängder där man kan vinna allt från en matkasse från ICA, en dator från HP till en helt ny garderob från Asos och tre övernattningar i Berlin från Hotels.com

Här kan du träffa oss

För info om Mecenat kontakta:
Jonas Levin, VD på Mecenat
E-post: jonas.levin@mecenat.se

Mecenat skapar studentrabatter, utvecklar kommunikationsvägar och segmenteringar för studentgruppen samt bygger kännedom och lojalitet för våra partners. Flera av världens starkaste varumärken använder Mecenat som samarbetspartner för sina studentrabatter. Vi kan verifiera 1,7miljoner nordiska studenter från första årskurs på gymnasiet till sista termin på universitet och högskola och kommunicerar med dem i mobil, webb och per brev. Mecenats app har i dagsläget närmare en miljon nedladdningar i Sverige.