Gränslösa studentrabatter i nordisk expansion

Mecenat tar nu med sig 16 års erfarenhet av studentrabatter i Sverige och Danmark och lanserar Mecenat studentrabatter i Norge och Finland. Det är en mängd världsledande varumärken som tillsammans med lokala aktörer kommer att lämna studentrabatter på mecenat.no och mecenat.fi och på stan.

I början av förra året gick Mecenats studentrabatter på export till Danmark. Under det året genomfördes etablering och tillväxt enligt plan. Därför är det nu dags att ta nästa steg i den nordiska expansionen och etablera Mecenat även i Norge och Finland.

-Många av de större varumärken som vi samarbetar med ser Norden som en marknad och ser precis som vi fördelarna med den samordning som det här innebär. Vi har visat att vi kan studentmarknaden i Sverige och Danmark så det här är ett naturligt steg i Mecenats utveckling. Vi blir nyckeln till ett rikare studentliv i Norden, säger Jonas Levin, VD på Mecenat AB

Studenterna får tillgång till rabatter från ett stort antal välkända varumärken som exempelvis Apple, Microsoft, Sony, CDON.COM, Asos och Nelly tillsammans med nationella och lokala företag.

-Vi har skapat en bredd på våra studentrabatter med många attraktiva varumärken och tjänster. Nu kan studenter i fler länder få tillgång till dem vilket naturligtvis känns bra. Man skulle kunna säga att Mecenats studentrabatter har blivit gränslösa, säger Jonas Levin.

Mecenats studentrabatter kommer att erbjudas samtliga studerande vid universitet, högskola och gymnasiet i respektive land.

För mer info kontakta:
Jonas Levin, VD, Mecenat AB
jonas.levin@mecenat.se

Flera av världens starkaste varumärken använder Mecenat som samarbetspartner kring sina studentrabatter. Vi ger ut Mecenatkortet till Sveriges studerande. Under läsåret 2013/2014 skickar vi ut 1,3 miljoner kort till studerande från första årskurs på gymnasiet till sista termin på universitet och högskola. Mecenatkortet bevisar att du studerar och berättigar till tusentals rabatter över hela Sverige. I januari 2013 lanserades Mecenat studentrabatter i Danmark och under 2014 i Norge och Finland. Mecenat har högsta kreditvärdighet, AAA, i Soliditets kreditvärdering.